wtorek, 3 marca 2015

Zupa z Rzepki i Kalafiora



Muszę przyznać, że rzepkę gotowałam po raz pierwszy. Znalazłszy rzepki w moim cotygodniowym pudełku z warzywami, musiałam znaleźć sposób na ich wykorzystanie. Zupa wydała mi się najlepszym pomysłem.

Ku mojemu zaskoczeniu, wyszła naprawdę dobra. Kremowa, delikatna, pachnąca cebulką i kalafiorem... Dorzuciłam do niej pokrojonego na kawałki pieczonego indyka, który został mi z obiadu, ale swobodnie możecie go pominąć lub użyć kurczaka albo innego drobiowego mięsa.

Składniki:


  • 6 małych rzepek
  • 1 cebula
  • 1 mały/ średni kalafior
  • 1 pietruszka
  • 3 łyżki soku z limonki lub cytryny
  • 3 liście laurowe
  • szczypta gałki muszkatołowej, kurkumy i chilli
  • sol, sol ziołowa i pieprz, do smaku
  • 200-300 g pieczonego indyka, lub innego mięsa drobiowego (opcjonalnie)
  • masło klarowane, do smażenia
  • oliwa z oliwek, do polania zupy


Przygotowanie:


  1. Rozpuścić 1 łyżkę masła klarowanego na dużej metalowej patelni. Dodać obrane i pokrojone w kawałki warzywa: rzepki, cebulę i pietruszkę. Posypać hojnie solą, solą ziołowa i pieprzem i podsmażyć na patelni aż będą brązowe ze wszystkich stron.
  2. Dodać pokrojonego kalafiora, liście laurowe i przyprawy. Zalać wodą i gotować na wolnym ogniu aż warzywa będą miękkie, około 30 minut.
  3. Wyjąć liście laurowe, a resztę umieścić w blenderze (w zależności od pojemności swojego blendera lub malaksera, będzie to trzeba zrobić w turach gdyż wszystkie warzywa mogą się nie zmieścić naraz). Zmiksować na krem.
  4. Przelać wszystko do średniego garnka i dolać wody tyle, aby zupa była płynna, ale w miarę gęsta. Zagotować i dalej gotować na wolnym ogniu przez 10 minut. Doprawić solą i pieprzem oraz sokiem z limonki.
  5. Podawać z kawałkami pokrojonego mięsa porozrzucanymi na wierzchu. Polać łyżką oliwy z oliwek. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz